Zaznacz stronę

Social media to doskonały kanał do prowadzenia negocjacji ze swoimi klientami. Na rynku dostępnych jest kilka wiodących rozwiązań z Facebookiem na czele, ale dotarcie do coraz szerszej grupy docelowej nie jest prostym zadaniem. Warto sięgnąć także po alternatywne źródła pozyskiwania klientów. Twitter nie jest szczególnie popularnym medium społecznościowym w Polsce i na świecie. Narzędzie z założenia różniące się swoją zasadą działania od Facebooka także jest doskonałym kanałem, za pośrednictwem którego marki budują swój obraz w oczach internautów.

Przykładów jego wykorzystania jest co najmniej kilka. Największą zaletą Twittera jest możliwość trwałego wchodzenia w interakcję z użytkownikami. Niektóre światowe przedsiębiorstwa prowadzą nieformalne rozmowy ze swoimi klientami, w ten sposób budując relację, której mogą pozazdrościć tradycyjni marketerzy. Twitter to także forma atrakcyjniejszego, bardziej rozbudowanego kanału RSS. Relacja jednak nie powinna być zbyt jednostronna ze strony autorów, ponieważ nikt nie będzie chciał takiego profilu śledzić w dłuższym przedziale czasu.

Przykładem dobrego wykorzystania tego medium społecznościowego są kanały firmy Dell, która posiada kilka różniących się od siebie kont. Na jednym z nich publikowane są przede wszystkim informacje, związane ze specjalnymi kodami promocyjnymi na ich produkty, inny pozwala śledzić najnowsze wydarzenia z życia korporacji itd. Przykładów na to wiele. Twitter to także niezastąpiony sposób na monitorowanie opinii, dotyczących marki. Dialog na temat firmy odbywa się cały czas, bez względu na to czy ta bierze w nim aktywny udział. Autorzy mają dostęp do zaawansowanych opcji wyszukiwania po słowach kluczowych, lokalizacji i innych kryteriach. Jako jeden z niewielu social mediów, Twitter posiada także szereg zewnętrznych aplikacji, kojarzących, zbierających i przetwarzających posty z konkretnych fraz, w tym nazwy firmy czy marki. Dzięki temu łatwo dotrzeć do komentarzy osób, które korzystają z naszych usług.