Zaznacz stronę

Organiczne wyniki wyszukiwania są kopalnią podstawowych informacji o serwisie. Zadbanie o tę część marketingu internetowego ma sens i jest pochodną działań zebranych pod wspólnym tytułem „optymalizacja”. Optymalizując serwis, prowadzimy pracę nad jego kodem źródłowym oraz treścią. W ten sposób dbamy o dwie flanki tej batalii. Kod powinien spełniać wymogi stawiane przez roboty sieciowe zajmujące się indeksacją. Treść jest najważniejsza z punktu widzenia użytkownika. Następnym krokiem w pracach nad serwisem jest pozycjonowanie, czyli wszystkie prace z dozwolonego wachlarza posunięć, mających na celu podniesienie pozycji serwisu w wynikach wyszukiwania.

Wracając do prezentacji SERP.

Często wysoka pozycja w wynikach wyszukiwania nie zbiera w stu procentach potencjalnych wejść na stronę.

Czemu?

Powodem może być źle zaplanowana treść w tagach zawartych w sekcji head dokumentu html. Trzy linijki wyświetlane przez przeglądarkę mogą okazać się kluczowe dla podjęcia decyzji o skorzystaniu z witryny. Pierwsze miejsce nie zawsze jest gwarancją zwyżki odwiedzin.

Jakie informacje o stronie prezentuje przeglądarka?
Pierwszy wers to tytuł. Treść pobrana z tagu title. W rozmiarze około sześćdziesięciu znaków zawrzeć należy możliwie najtrafniejszy opis treści podstrony. Dlatego każda podstrona powinna mieć niepowtarzalny tytuł. Jeśli działamy lokalnie, dobrze jest zawrzeć w nim nazwę miejscowości. Drugą linijkę w naszych rozważaniach możemy na razie opuścić i wrócić do nie w innym poście. Służy do przedstawienia adresu url. Szczególnie ważna jest trzecia linia. To około 150 znaków (ze spacjami). W tej objętości musi się zawrzeć cała nasza kreatywność, gdyż tekst tam zapisany może zachęcić, albo odwrotnie, do kliknięcia w pierwsza linijkę. Co za tym idzie nie należy pozostawiać tagu bez wypełnienia treścią. W innym razie przeglądarka pobierze pierwszy lepszy tekst podsunięty jej przez roboty.

W dobie wszechobecnej konkurencji nie wypada odpuszczać pola, rezygnując z rzeczy ewidentnie nam sprzyjających.

Media Click

ul. Aleksandra Ostrowskiego 30
53-238 Wrocław
Tel. 71 757 58 15
Tel. kom. 601 774 553
Najlepsza oferta na mediaclick.pl